Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Czy chcesz wprowadzenia ustawy o projektowaniu w obecnym kształcie |
Tak |
|
62% |
[ 10 ] |
Nie |
|
6% |
[ 1 ] |
Wymaga pewnych poprawek (zbyt radykalna) |
|
12% |
[ 2 ] |
Wymaga pewnych poprawek (zbyt łagodna) |
|
6% |
[ 1 ] |
Mam inny pomysł (wymaga podania) |
|
0% |
[ 0 ] |
Nie dotyczy mnie to |
|
6% |
[ 1 ] |
Nie mam zdania |
|
6% |
[ 1 ] |
|
Wszystkich Głosów : 16 |
|
Autor |
Wiadomość |
Żbik
Wredny kocur
Dołączył: 21 Lut 2006
Posty: 777
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z Twojego najgorszego koszmaru
|
Wysłany: Nie 19:51, 01 Paź 2006 Temat postu: Jednostki niekanoniczne |
|
|
Jako że jednostki niekanoniczne budzą pewne wątpliwości, a starcie między zwolennikami tworzenia a kanonem pozostanie zapewne nie rozstrzygnięte przedstawiam ten oto projekt unormowania wprowadzania nowych jednostek.
Ustawa o projektach napisał: |
W RotE jest możliwe wprowadzanie jednostek niekanonicznych w następujący sposób (każda postać może tworzyć w tylko jeden z poniższych):
1. Poprzez projektowanie - możliwe tylko jeśli ktoś jest projektantem, inżynierem lub zarządzanie fabryką jest jego głównym stanowiskiem. Polega to na przedstawieniu pełnego projektu od sensorów po działa i załogę.
2. Zadaniowe - dostepne dla osób posiadających wpływy wynikające z historii postaci lub wydarzeń fabularnych. Polega na określeniu przeznaczenia danej jednostek i kluczowych wartości (np lotniskowic o pojemności minimum 12 eskadr) Jednak to GMi ustalają szczegóły.
3. Indywidualne - dotyczy wszystkich graczy. Każda postać może (jeśli jest to uzasadnione fabularnie) stworzyć swój statek dopasowany do poziomu zamożności swojej postaci. Musi być w stanie utrzymać tą jednostkę i nie może jej sprzedać ani przekazać (jednostka ulega wówczas fabularnemu samozniszczeniu) Czyli jeśli ktoś chce stworzyć swoją wersje Sokoła Milenium albo szalonego Kerrda to ma taką możliwość.
4. Kreacja GMów - jak wiadomo GM może wszystko i mogą tworzyć nowe jednostki wedle uznania jeśli są im potrzebne.
Dopuszczalna jest kreacja zarówno jednostek lądowych jak i kosmicznych.
Wszelkie projekty powinny:
1. Miescic sie w granicach dobrego smaku wytyczonych przez kanon (czyli między Ewockimi Komandosami, Eclipse, Gwazda Śmierci, Niszczycielem Słońc, Seismic Tank, Force Harvester, Ssi Ruuk, Gunganie jako całość)
2. Nawiązywać do stylistyki danej frakcji i okresu i świata (czyli kształt statków raczej jak Victory a nie Enterprise)
3. Reprezentować sobą jakąś głębsza idee niż dwa razy więcej dział pancerza i osłon.
4. Mieć uzasadnienie strategiczne (np dana frakcja nie ma fregaty kanonicznej)
Przez projektowanie rozumie się:
1. Tworzenie nowych projektów od podstaw.
2. Przerabianie już istniejących projektów. (np Acclamator - Carrier)
Przy czym przerabianie istniejących już kałubów jest:
- wskazane
- łatwiejsze
- tańsze
- szybsze
- łatwiejsze gdy przerabiamy transportery albo jednostki modułowe (CEC)
Procedura tworzenia nowych projektów:
1. Postać gracza (a nie gracz) musi fabularnie przeprowadzić rozmowe z gronem naukowców zgodnie z obowiązującymi regułami (np nie może w tym czasie walczyć na miecze świetlne). Przy czym naukowcy mają tu pełną autonomia moga np być niemili, albo oczekiwąć dodatkowych funduszy, względnie odmawiać współpracy.
2. Konieczne jest wydanie pewnej kwoty w wysokości 2-10 krotności finalnej ceny projektu na badania rozwojowe. Dopiero po opłaceniu kwoty zostaje podany czas trwania badań.
3. Czas trwania wynosi od miesiąca (względnie łatwe przeróbki) po lata (wielkie niszczyciele o własnym kadłubie)
4. Czasami w procesie projektowania konieczny jest powrót do punktu 2.
5. Wszelkie poprawki sugestie wymagają rozegrania fabularnego, zgodnie z obowiązującymi zasadami.
Dopiero wtedy jednostka jest gotowa do użytku.
Czas, cena itp mogą być całkowicie nieobiektywne, a nawet zmieniać się w trakcie procesu.
Wszelkie jednostki dotychczas wprowadzone mogą zostać rozpatrzone ponownie.
|
Tradycyjnie po zagłosowaniu piszemy czemu tak a nie inaczej, dyskusje mozna wprowadzić w kantynie, zachęcam do przemyślenia głosu.
Głosowanie trwa do 20.X.2006 Głosują wszyscy którzy wpisali się w spisie. (GMi też)
Głosowanie nie jest automatyczne, czyli jakikolwiek wynik nie gwarantuje decyzji GMów (ale będzie cenną wskazówką)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
|
|
Herdan Duroc
Porucznik Republiki
Dołączył: 04 Lip 2006
Posty: 125
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sriluur
|
Wysłany: Nie 20:04, 01 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Nie mam zdania, jest mi obojętnie, byle to nie przekroczyło zdrowego rozsądku
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Wilhuff Tarkin
Komandor Republiki
Dołączył: 02 Sie 2005
Posty: 860
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Eriadu
|
Wysłany: Nie 20:40, 01 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Za, wydaje się nieźle opracowane, ale wszystko wyjdzie w praniu (byłbym za głosowaniem, czy wypowiadaniem opinii, po przetestowaniu, ale jak już..)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Generał Visper
Gość
|
Wysłany: Nie 20:57, 01 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Tak, jednak jest jedna rzecz z którą bym polemizował. Ale ją zostawie w spokoju.
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Generał Grievous
Generał Separatystów
Dołączył: 04 Sie 2005
Posty: 959
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z Kantyny
|
Wysłany: Nie 21:01, 01 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Jestem Za Projekt wydaje się sensowny
Mały lol
Cytat: |
. Postać gracza (a nie gracz) musi fabularnie przeprowadzić rozmowe z gronem naukowców zgodnie z obowiązującymi regułami (np nie może w tym czasie walczyć na miecze świetlne). Przy czym naukowcy mają tu pełną autonomia moga np być niemili, albo oczekiwąć dodatkowych funduszy, względnie odmawiać współpracy |
- Generale Grievous jestem ważnym Naukowcem moje badania nad patyczakami są znacznie ważniejsze niż jakiś tam okręt.
-Całkowicie rozumiem ten punkt widzenia - Rzekł zblizając się generał Grievous - Pragnę aby to krzesło miało dla pana większe znaczenie profesorze.
Po czym chwyciwszy Genoisiańskiego naukowca w swe silne ramiona wyrwał mu nogę. Patrzac na wijącego się z ulu naukowca grievous uniósł nogęi pokazał reszczie stłoczonych badaczy.
-Macie panowie dwa miesiące na opracowanie satysfakcjonującego mnie projektu, Dziękuję za uwagę.- Po czym wyszedł zostawiając za soba aure strachu i smród przerażenia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Nightclaw
Gość
|
Wysłany: Nie 22:53, 01 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
mi ustawa się podoba, chętnie przerobie swojego N1
najważniejsze żeby ustawa była przestrzegana i ogólnie respektowana
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Wat Tambor
Radny
Dołączył: 24 Maj 2006
Posty: 214
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Skako
|
Wysłany: Pon 13:40, 02 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Ja jestem na tak, zwlaszcza podoba mi sie ze zaprojektowanie nowego trwac moze kilka lat. W końcu to kupa roboty. Przeróbki są bardzo wskazane, oczywiscie wszystko w granicach zdrowego rozsadku.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Vissan
Baron // Komandor WFR
Dołączył: 18 Sty 2006
Posty: 1192
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Rahab, miejsce o 100% stężeniu niekanoniczności (teraz już tylko 50%)
|
Wysłany: Pon 18:51, 02 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Hmm... Jeżeli o MNIE chodzi to nie widzę żadnej absolutnie różnicy między treścią tej ustawy, a systemem wdrażania projektów jaki stosowałem w porozumieniu z gm-ami w przypadku mojgo przedsiębiorstwa z gry.
Tak więc osobiście jestem nieco zdziwiony całym zamieszaniem, i oczywiście popieram w pełni, głosuję na TAK!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Quinlan Vos
Mistrz Jedi
Dołączył: 04 Sie 2005
Posty: 569
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź / Tomaszów Maz.
|
Wysłany: Czw 10:02, 05 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Piszę z uczelni z jakiegoś Pentiuma 2 i szczerze mówiąc mniej boję się zwiechy, a bardziej - spięcia na klawiaturze... Tak więc w telegraficznym skrócie: mam wyjebane i nie dotyczy mnie to.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
|