FAQ Zaloguj
Szukaj Profil
Użytkownicy Grupy
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Rejestracja
Gwiezdne mapy - jednostki
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następny
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Forum Rise of the Empire RPG Strona Główna » Kantyna » Gwiezdne mapy - jednostki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Vissan
Baron // Komandor WFR



Dołączył: 18 Sty 2006
Posty: 1192
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 2/5

Skąd: Rahab, miejsce o 100% stężeniu niekanoniczności (teraz już tylko 50%)

 Post Wysłany: Czw 13:51, 07 Wrz 2006    Temat postu:

Coś przeoczyłem? A nie, to tradycyjna ostra dyskusja z której zapewne wiele nie wyniknie. Moje zdanie jest takie że mapka Ragnusa jest całkiem przyzwoita i przede wszystkim przejrzysta, jednakże osobiście, podkreślam, osobiście i w dotyczącej mnie ewentualnej misji preferowałbym mapkę wcześniejszą - graficzną bez heksów - po prostu bardziej schematyczną.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Wilhuff Tarkin
Komandor Republiki



Dołączył: 02 Sie 2005
Posty: 860
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 1/5

Skąd: Eriadu

 Post Wysłany: Czw 14:00, 07 Wrz 2006    Temat postu:

Tak się zastanawiałem na graficzną stroną mapki (funkcjonalne nie znaczy ubogie graficznie), zrobienie gwiaździstegho tła pod heksami nie powinno być chyba problemem, a okręty moznaby zastapić takimi prostymi rzutami z góry jak na załączonym obrazku (patrz na samym dole). i mam jeszcze pytanie, czy pozostanie system z "najeżdżam myszką na okręt dostaję informacje o nim"?

Pisze tutaj bo tu jest większy ruch ( Very Happy)



Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Telemachus Rhade
Kapitan



Dołączył: 02 Sie 2005
Posty: 1003
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/5

Skąd: Tartarus

 Post Wysłany: Czw 14:01, 07 Wrz 2006    Temat postu:

Cytat:
gdzie specjalna komisja będzie doskonalić dany system


A kysz... giń, przepadnij ! Komisja się źle w tym kraju kojarzy a do tego Komisja Specjalna to już w ogóle podchodzi pod polokracje ( zasłyszane słowo łącznik polska-demokracja )

Cytat:
Nie wiedzieć czemu czesc graczy(!) lansuje wizje "Jedi dyletanta wojskowego" , znaczy czemu to wiadomo, lecz to forum nie jest miejscem do takich analiz.


Ehhh...niestety wiadomo, wiadomo.

Cytat:
Tymczasem świątynia zapewne skrywa niejeden talent.


Chyle czoło przed zdolnościami do skrywania. Very Happy

Cytat:
Kto wie, może przyszłe pokolenia będa miały inne zdanie niż(o zgrozo) Telemachus?


Dobrze prawisz ... o zgrozo Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Vissan
Baron // Komandor WFR



Dołączył: 18 Sty 2006
Posty: 1192
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 2/5

Skąd: Rahab, miejsce o 100% stężeniu niekanoniczności (teraz już tylko 50%)

 Post Wysłany: Czw 14:09, 07 Wrz 2006    Temat postu:

Abstrachując (ale brzydkie słowo) od pomysłów szanownego gremium, sądzę że mapka z Nemoidi najlepiej spełniała zadanie. Była i ładna, i przejrzysta, i z fajnymi bajerami typu najeżdzanie myszką a ponadto wszystkie brakujące rzeczy można było i można nadal uzupełnić w poście. Mapka ma służyć moim zdaniem tylko i wyłącznie szybkiemu zorientowaniu się w sytuacji, i większej wygodzie. Bo równie dobrze można sobie rysować ją samemu na podstawie posta, ale lepiej docenić Gm-ów.

Ps. Dałem nowe fotki rękojeści sabera w temacie Kretynz Replikaz. Zapraszam do wygłaszania opinii na temat tej wesołej amatorszczyzny,


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Ragnus
Rebel Scum



Dołączył: 24 Gru 2005
Posty: 1339
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Skąd: Bydgoszcz

 Post Wysłany: Czw 14:10, 07 Wrz 2006    Temat postu:

Will tamta mapka powstawała ponad dwie godziny - Bras mniej więcej niecałe półtoreej godziny ją rysował, potem ja ponad półgodzniy mapowałem. Jest z tym trochę roboty.. czy będą to się zobaczy. Raczej skłaniałbym się juz do mapowania heksów i opisu wszytkich jednostek które tam beda. Jeśli by na jednym znalzło sie powiedzmy 8 Accli - juz raczje nie dałoby rady nic z tym zrobić.

A przy takiej wielkości planety tyle powinno tam wejść. Czarne tło mogłoby troche przeszkadzać, nie mam czasu i miejetnosci na mapki inne niż paintowe.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Telemachus Rhade
Kapitan



Dołączył: 02 Sie 2005
Posty: 1003
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/5

Skąd: Tartarus

 Post Wysłany: Czw 14:17, 07 Wrz 2006    Temat postu:

Dobrze wyskalowana mapka hexowa ..z minimalnymi elementami graficznymi pokroju planety, czy innego ciała niebieskiego. Do tego oznaczenia okrętów zrobione w prosty i czytelny sposób, to powinno wystarczyć. Tamta mapka była eksperymentalna, ładnie wygladała ale była mało czytelne jeżeli chodzi o dokładne rozmieszczenie sił. Prowadziło to do nieporozumień i starć GM ver. Gracz których można było uniknąć ... no i oczywiście była dosyc czasochłonna.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Żbik
Wredny kocur



Dołączył: 21 Lut 2006
Posty: 777
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Skąd: Z Twojego najgorszego koszmaru

 Post Wysłany: Czw 14:27, 07 Wrz 2006    Temat postu:

Hej,
Graficzne mapki da sie zrobic, szybko i ladnie. No prawie łądnie
Na razie szkielet:
[link widoczny dla zalogowanych]

Narzedzia: OpenOfficeDraw (reklama) czas wykonania 15 minut
estymowany czas przemieszczania jednostek 5 mint

Natomiast Rag dobrze mówi że opisy po najechaniu to bajer.

(może ktoś dysponuje ładnym tłem kosmosu, albo siatką?)


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Telemachus Rhade
Kapitan



Dołączył: 02 Sie 2005
Posty: 1003
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/5

Skąd: Tartarus

 Post Wysłany: Czw 15:19, 07 Wrz 2006    Temat postu:

Pusty wzornik 6 na 9:

[link widoczny dla zalogowanych]

Troche większy w systeme sektorowym ( Cyferka - Literka ) .. lekko naznaczony.

[link widoczny dla zalogowanych]

Kolejny przydatny link:

[link widoczny dla zalogowanych]

I jeszcze jeden:

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Żbik
Wredny kocur



Dołączył: 21 Lut 2006
Posty: 777
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Skąd: Z Twojego najgorszego koszmaru

 Post Wysłany: Czw 15:29, 07 Wrz 2006    Temat postu:

No i wersja finalna
[link widoczny dla zalogowanych]

Zrobienie trwało godzinkę ale potem będzie już łatwiej (tylko przestawiamy i podpisujemy)

No i czysta tablica
[link widoczny dla zalogowanych]

Jeszcze lepsze efekty da sie uzyskac w momencie gdy beda grafiki okretów jesli ktos dysponuje takowymi (przezroczyste lub czarne tło) prosze o link


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Żbik dnia Czw 20:20, 07 Wrz 2006, w całości zmieniany 2 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Wilhuff Tarkin
Komandor Republiki



Dołączył: 02 Sie 2005
Posty: 860
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 1/5

Skąd: Eriadu

 Post Wysłany: Czw 17:48, 07 Wrz 2006    Temat postu:

Można zrobić coś takiego, proste grafiki (2 minuty pracy i fest)





Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Telemachus Rhade
Kapitan



Dołączył: 02 Sie 2005
Posty: 1003
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/5

Skąd: Tartarus

 Post Wysłany: Czw 17:58, 07 Wrz 2006    Temat postu:

Oki komentarka.

Hexy nachodzą na siebię, niektóre nie mają boków, znaczniki statków poprzemieszczane w taki sposób jakby pola hexowe nie były potrzebne. Całoś hexów poucinana na krawędziach, literek nawaliłeś tyle że wyszły sektory Ć-1 ect: bez ładu i skłądu. Linie graniczne stref za wiele zasłaniają.

Mim zdaniem mapka mało czytelna, wole tą raga, mimo że niedoskonała to znacznie bardziej łatwiejsza do ogarnięcia.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Żbik
Wredny kocur



Dołączył: 21 Lut 2006
Posty: 777
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Skąd: Z Twojego najgorszego koszmaru

 Post Wysłany: Czw 18:44, 07 Wrz 2006    Temat postu:

W dalszym ciagu poszukujemy grafik. Raczej na przezroczystym tle, bo zawsze mozna dorobic ramke co dosc fajnie wyglada.

Troszke inna mapka
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Generał Grievous
Generał Separatystów



Dołączył: 04 Sie 2005
Posty: 959
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Skąd: Z Kantyny

 Post Wysłany: Czw 20:47, 07 Wrz 2006    Temat postu:

Dobra jako prowodyr całego zamieszania Very Happy dorzucę swoje 3 grosze.

Stworzenie mapki Ragnusa zajęło około 10 minut z czego połowę czasu pochłonęło wklepanie symboli hexów.
Mapka jest bez tła i bajerów bo miała byc jak najbardziej przejrzysta i służyc ukazaniu jak nalepszej sytuacji taktycznej i strategicznej jednostek.
Jeżeli chodzi o wklejanie graficznych symboli okrętów w postaci obrazków jednostek jestem przeciw. 3 powody
- problem ze wskazaniem kierunku ruchu jednostki (ramki pogarszają przejrzystośc mapki)
- Brak możliwości przedstawienia kilku jednostek w 1 hexie
- Znacznie wydłużają czas tworzenia mapy.

Testowałem również oznaczenia taktyczne stosowane we flocie czy w lotnictwie niestety muszą by one połączone z dodatkowym opisem jednostki.

Najprostsze wydająs ie opisy literowe z jednostkami oznaczonymi symbolem literowym i linią wskazująca kierunek ruchu okrętu.

Żbiku Twoje mapki są naprawde ładne ale moim zdaniem przebajerzone i mało czytelne. Jeżeli dojdzie do intensywnych manewrów floty trzeba robi mapkę od nowa. W białej wersji wystarczy uży gumki z Painta i po problemie Very Happy

Rhade generator jest niestety bezużyteczny gdyż tworzy plik PDF Sad


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Ragnus
Rebel Scum



Dołączył: 24 Gru 2005
Posty: 1339
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Skąd: Bydgoszcz

 Post Wysłany: Czw 20:50, 07 Wrz 2006    Temat postu:

Mówisz nieprawdę. Połowe czasu zajęło zaznaczenie studni grawitacyjnej Razz

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Generał Grievous
Generał Separatystów



Dołączył: 04 Sie 2005
Posty: 959
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Skąd: Z Kantyny

 Post Wysłany: Czw 21:00, 07 Wrz 2006    Temat postu:

ja pisałem o swojej częsci mapki Pozatum zrobiłeś dziurę w studni grawitacyjenj na d7 bodajże...

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Żbik
Wredny kocur



Dołączył: 21 Lut 2006
Posty: 777
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Skąd: Z Twojego najgorszego koszmaru

 Post Wysłany: Czw 22:08, 07 Wrz 2006    Temat postu:

Zgrywusie, nikomu nic nie bede narzucał, natomiast nie jest prawdą jakoby dokonywanie manewrów powodowało konieczność robienia od nowa. Mapa w pliku omg jest obiektowa, nie musisz nic ścierać tylko klikasz na odpowiedniej ikonce i ja przenoszisz. Wiem że istnieje problem z zaznaczaniem kierunku, na razie mozna robic obracajac jednostki dookola wlasnej osi (da się) pracuje nad zrobieniem trójkatnych żetonów z wyraźnym frontem.

Jeden z generatorow minie chodzi. (ten w oddzialnym programie)


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Telemachus Rhade
Kapitan



Dołączył: 02 Sie 2005
Posty: 1003
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/5

Skąd: Tartarus

 Post Wysłany: Pią 9:34, 08 Wrz 2006    Temat postu:

Well troche posiedziałem w paincie i oto efekty:



Pierwszy Hex - grupa Acclamatorów czyli żeton na więcej niż jeden okręt, można umieścić gdzieś ich liczbę ect:

Drugi Hex - Pojedyńczy Acclamator z oznaczeniem modelu ( A I. ), poniżej pasek wytrzymałości ( by mieć jako takie pojęcie o zdolności do walki danego okrętu ) a to zielone, potencjalne wskazanie kierunku.

Trzeci Hex - Eskadra Torrentów ( T ) z paskiem wytrzymałości.

Czwarty Hex - Zwykły "szkic" Accla.

To tyle jak na szybkie machnięcia, czekam na sugestię.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Żbik
Wredny kocur



Dołączył: 21 Lut 2006
Posty: 777
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Skąd: Z Twojego najgorszego koszmaru

 Post Wysłany: Śro 12:34, 13 Wrz 2006    Temat postu:

W odpowiedzi:
Żetony są ok, znaczy mi się podobają, jedynie bym zamienił eskadrę torrentów na jednego torrenta i dodawał liczbę (po prostu tak przyp[ominają równie dobrze eskadre diamondów).

Natomiast pytanie, czy jesteś w stanie wygenerować zestaw pojedynczych gifów tak aby je tylko wstawiać w mapkę?


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Telemachus Rhade
Kapitan



Dołączył: 02 Sie 2005
Posty: 1003
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/5

Skąd: Tartarus

 Post Wysłany: Śro 12:39, 13 Wrz 2006    Temat postu:

Teoretycznie tak, narazie to tylko propozycje. Jeżeli ktoś ma jakieś uwagi co do tego co powinno znajdować się na żetonie, jestem otwarty na propozycje.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Ragnus
Rebel Scum



Dołączył: 24 Gru 2005
Posty: 1339
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Skąd: Bydgoszcz

 Post Wysłany: Śro 13:38, 13 Wrz 2006    Temat postu:

Żetony są niezłe. Mając cały zestaw szybko będzie można robić mapy. Zarówno MG swoje, jak i gracze swoje z ruszaniem flot. Do tego celu nawet paint w zupełności starczy. Trzeba tylko pamiętać by nie wykorzystywać całej powierzchni heksa, a jego prostokątną cześć. Szybciej będzie się przenosić. Co do paska ze zdrowiem jestem przeciwny - za duzo czasu, a i tak jest niejasne. Określenia Żbika czyli opis w procentach:
Tarcze:
Silniki:
Uzbrojenie:
Kadłub
Ewentualne: hipernapęd
Wystarczają całkowicie - jak będzie czas to dane te będą w postaci mapy, jak nie to będą pojawiać się pod mapą.

Inna kwestia co zrobić ze statkami, których postacie nie mają prawa znać? Czy dawać ich obrazki licząc na uczciwość ludzi., czy jakiś bliżej niezidentyfikowany model. Takie statki to Sabaothy, Providence, Victory i im podobne maszyny nie dostępne od pierwszego dnia wojny.

Co do myśliwców - mi się podobają takie małe - nie trzeba będzie robić dzięki temu osobno różnych typów. Będzie wiadomo, że to myśliwce, a dokładne rozróżnienie będzie się opisywać.

Kwestia kolorystyki: wszystkie repy z dużą zawartością niebieskiego, a sepy czerwonego? Czy raczej kolorować tło pod nimi? Rhade jak już robisz to zrób parę próbek jak to wyglądają w praktyce obie możliwości :].

Kolejna sprawa na 1 heksie czasem mogą znaleźć się jednostki z rożnych stron - nie ma sensu robić heksów walki każdy z każdym (chyba, że znajdzie się ochotnik z dużą ilością wolnego czasu). Póki co wystarczy jakiś uniwersalny na to przedstawiający dwa strzelające do siebie okręty.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Forum Rise of the Empire RPG Strona Główna » Kantyna » Gwiezdne mapy - jednostki
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następny
Strona 1 z 10

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach




Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson
Copyright © Jakob Persson 2003

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group