Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ragnus
Rebel Scum
Dołączył: 24 Gru 2005
Posty: 1339
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Śro 19:17, 21 Kwi 2010 Temat postu: Test 3. Vissan vs Ragnus |
|
|
Typ: Death Match
Repy: Vissan
KNS: Ragnus
Repy:
C2: 4x Marauder (16p) hangary: 3M 1B
B2: Venator, 2 CR90 (30p) hangary: 3M 7B
A3: 3x Maruder (12p) hangary: 2M 1B
KNS:
C6 2x LH z 16M 4B, podział o równo
c5 3xmumin
[link widoczny dla zalogowanych]
Tura 1:
Strzelanie myśliwców: Brak
Strzelanie okrętów: Brak
Wypuszczenie myśliwców:
-- Repy
---- Pole: B2 Venator: 2M
-- KNS:
---- Pole C6: LH po 2M
Ruch okrętów:
-- KNS
---- LH stoi i wypuszcza 1 M
-- Repy
---- Veniek stoi wypuszcza 1M
-- KNS
---- LH stoi i wypuszcza 1 M
--Repy
---- CR-90 stoi
-- KNS
---- Mumin stoi
--Repy
---- CR-90 stoi
-- KNS
---- Mumin stoi
--Repy
---- Maruder A3->A5
-- KNS
---- Mumin stoi
--Repy
---- Maruder A3->A5
---- Maruder A3->A5
---- Maruder C2->D3
---- Maruder C2->D3
---- Maruder C2->D3
---- Maruder C2->D3
Ruch myśliwców: brak
D3: 4x Marauder (16p) hangary: 3M 1B
B2: Venator, 2 CR90 (30p) hangary: 3M 7B wypuszczone: 2M
A5: 3x Maruder (12p) hangary: 2M 1B
KNS:
C6 2x LH hangary: 10M 4B, wypuszczono: 6M
c5 3xmumin
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Ragnus dnia Śro 22:23, 21 Kwi 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
|
|
Ragnus
Rebel Scum
Dołączył: 24 Gru 2005
Posty: 1339
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Wto 13:20, 27 Kwi 2010 Temat postu: Re: Test 3. Vissan vs Ragnus |
|
|
Tura 2
D3: 4x Marauder (16p) hangary: 3M 1B
B2: Venator, 2 CR90 (30p) hangary: 1M 7B wypuszczone: 2M
A5: 3x Maruder (12p) hangary: 2M 1B
KNS:
C6 2x LH hangary: 10M 4B, wypuszczono: 6M
C5 3xmumin
[link widoczny dla zalogowanych]
Strzelanie myśliwców: Brak
Strzelanie okrętów: Brak
Wypuszczenie myśliwców:
-- KNS:
---- Pole C6: LH 1 M 1 B
-- Repy
---- Pole: A5 Maruder: 1M
-- KNS:
---- Pole C6: LH 1 M 1 B
-- Repy
---- Pole: A5 Maruder: 1 M
---- Pole: A5 Maruder: 1B
---- Pole: D3 Maruder: 1M
---- Pole: D3 Maruder: 1M
---- Pole: D3 Maruder: 1M
---- Pole: D3 Maruder: 1B
---- Pole: B2: Venator: 1M 1B
Ruch okrętów:
--Repy
---- CR-90 B2 stoi
-- KNS
---- LH C6 stoi i wypuszcza M
-- Repy
---- Veniek B2 stoi i wypuszcza B
-- KNS
---- LH C6 stoi i wypuszcza B
--Repy
---- CR-90 B2
-- KNS
---- Mumin C5->D4
--Repy
---- Maruder A5->C6
-- KNS
---- Mumin C5 stoi
--Repy
---- Maruder A5->C6
-- KNS
---- Mumin C5 stoi
--Repy
---- Maruder A5->C6
---- Maruder D3->E5
---- Maruder D3->E5
---- Maruder D3->E5
---- Maruder D3->E5
Ruch myśliwców:
-- KNS
---- 2M z C6 na A5
-- Repy
---- 2M z B2 na B4
-- KNS
---- 1M z C6 na A5
---- 1 M z C6 na B4
E5: 4x Marauder
B2: Venator, 2 CR90 hangary: 4B wypuszczone: 1M 3B
C6: 3x Maruder
D3 3M 1B
A5: 2M 1B
B4: 2M
KNS:
C6: 2x LH hangary: 7M 1B, wypuszczono: 4M 3B
C5: 2xmumin
D4: 1x Mumin
A5: 3M
B4: 2M
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Ragnus dnia Wto 14:36, 27 Kwi 2010, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Ragnus
Rebel Scum
Dołączył: 24 Gru 2005
Posty: 1339
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Śro 10:28, 28 Kwi 2010 Temat postu: Re: Test 3. Vissan vs Ragnus |
|
|
Tura 3
[link widoczny dla zalogowanych]
E5: 4x Marauder
B2: Venator, 2 CR90 hangary: 4B wypuszczone: 1M 3B
C6: 3x Maruder
D3 3M 1B
A5: 2M 1B
B4: 2M
KNS:
C6: 2x LH hangary: 7M 1B, wypuszczono: 4M 3B
C5: 2xmumin
D4: 1x Mumin
A5: 3M
B4: 2M
Strzelanie myśliwców:
B4: 2M vs 2M - totalna rozwałka
A5: 2M 1B vs 3 M - rozwałka wszystkiego prócz 1 M KNS
C6: 3 B KNS strzelają w Marudera rozwalając ją
Strzelanie okrętów:
C6: 3x Maruder strzelają w LH z 1B i 3M
C5: 2xmumin strzelają w Marudera na C6, oba strzały w różne okręty
D4: 1x Mumin strzela w Marudera na E5
Wypuszczenie myśliwców:
-- Repy
---- Pole: B2: Venator: 2B
-- KNS:
---- Pole C6: LH 1M 1 B
---- Pole C6: LH 2M
Ruch okrętów:
-- KNS
---- Mumin C5 stoi
- -Repy
---- Maruder(2Dam) E5 -> C5
-- KNS
---- Mumin C5 stoi
-- Repy
---- Maruder E5-> C5
-- KNS
---- LH(2Dam) C6 wypuszcza 1M
-- Repy
---- Maruder E5-> C5
-- KNS
---- LH C6 wypuszcza 1M
-- Repy
---- Maruder E5-> C5
-- KNS
---- Mumin D4-> C5
-- Repy
-- KNS
-- Repy
---- Maruder C6(2Dam)-> C5
---- Maruder C6(2Dam)-> C5
---- CR-90 B2 -> C2
---- CR-90 B2 -> C2
---- Veniek B2 -> C2
Ruch myśliwców:
-- Repy
---- 3M 1B: D3 -> C3
---- 1M 3B: B2 -> C3
-- KNS
----- 1M: A3 -> C4
----- 3B: C6 -> C5
----- 4M: C6 -> C4
---------------
Podsumowanie:
B2: 2B
C3 Venator, 2 CR90 hangary: 2B wypuszczone: 4M 4B
C5: 3x Maruder, 3x Maruder(2dam)
KNS:
C4: 5M
C5: 3x Mumin 3B
C6: 1 Lh, 1 LH(2 dam) hangary: 1 M. Wypuszczone 5M 1B
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Ragnus dnia Śro 14:48, 28 Kwi 2010, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Ragnus
Rebel Scum
Dołączył: 24 Gru 2005
Posty: 1339
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Śro 15:18, 28 Kwi 2010 Temat postu: Re: Test 3. Vissan vs Ragnus |
|
|
Tura 4
B2: 2B
C3 Venator, 2 CR90 hangary: 2B wypuszczone: 4M 4B
C5: 3x Maruder, 3x Maruder(2dam)
KNS:
C4: 5M
C5: 3x Mumin 3B
C6: 1 Lh, 1 LH(2 dam) hangary: 1 M. Wypuszczone 5M 1B
[link widoczny dla zalogowanych]
Strzelanie myśliwców:
C5: 3 B KNS dobijają 3 Marudery
Strzelanie okrętów:
C6: 3x Maruder strzelają w jednego Munificenta
C5: 3xmumin strzelają w Marudera na tym polu rozwalając je
Wypuszczenie myśliwców:
-- KNS:
---- Pole C6: LH 1M
---- Pole C6: LH 1M
-- Repy
---- Pole: C3: Venator: 2B
Ruch okrętów:
-- Repy
---- Veniek C3 -> C4
-- KNS
---- LH C6 stoi
-- Repy
---- CR-90 C3 -> C4
-- KNS
---- LH C6 stoi
-- Repy
---- CR-90 C3 -> C4
-- KNS
---- Mumin C5 stoi
---- Mumin C5 stoi
---- Mumin C5 stoi
Ruch myśliwców:
-- KNS
---- 2 B z C5 na C4
-- Repy
---- 2 b z b2 na b4
-- KNS
---- 1 B z C5 na C4
---- 1 B z C6 na C4
-- Repy
---- 2M z C3 na C5
-- KNS
---- 2M z C6 na C5
-- Repy
---- 2M z C3 na C5
-- KNS
---- 1M z C6 na B4
---- 1M z C6 na C5
-- Repy
---- 2 B z C3 na C5
-- KNS
---- 1M z C6 na C5
---- 1M z C4 na C5
-- Repy
----2 B z C3 na C5
-- KNS
---- 1M z C4 na C5
---------------
Podsumowanie:
B2: 2B
C4 Venator, 2 CR90
C5: 4M 4B
B4: 2B
C3: 2B
KNS:
C4: 2M, 4B
C5: 3x Mumin 6M
C6: 1 Lh, 1 LH(2 dam) Wypuszczone 2M
B4: 1M
C3: 1M
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Ragnus
Rebel Scum
Dołączył: 24 Gru 2005
Posty: 1339
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Śro 15:38, 28 Kwi 2010 Temat postu: Re: Test 3. Vissan vs Ragnus |
|
|
Tura 5
B2: 2B
C4 Venator, 2 CR90
C5: 4M 4B
B4: 2B
C3: 2B
KNS:
C4: 2M, 4B
C5: 3x Mumin 6M
C6: 1 Lh, 1 LH(2 dam) Wypuszczone 2M
B4: 1M
C3: 1M
[link widoczny dla zalogowanych]
Strzelanie myśliwców:
B4: spadają 2B repów
C3: spadają 2 B repów
C4: po 1 ataku w CR-90, 2 ataki w Venatora, z plota spadają 2M KNS
C5: spada wszystko
Strzelanie okrętów:
C5: 3xmumin, wsystkie strzelają w VEnatora, ale CR-90 przechwytują strzały spadają. Venator ma 4 obrazenia
Wypuszczenie myśliwców:
brak
Ruch okrętów:
-- KNS
---- LH C6 stoi
-- Repy
---- Veniek C4 -> C5
-- KNS
---- LH C6 stoi
---- Mumin C5 -> B5
---- Mumin C5 -> B5
---- Mumin C5 -> B5
Ruch myśliwców:
-- KNS
---- 4 B z C4 na C5
---- 1M z B4 na C5
---- 1M z C3 na C5
---- 1M z C6 na C5
---------------
Podsumowanie:
C5 Venator(4dam)
KNS:
B5: 2x Mumin, 1xmumin (3 dam)
C5 4M 4B
C6: 1 Lh, 1 LH(2 dam)
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Ragnus
Rebel Scum
Dołączył: 24 Gru 2005
Posty: 1339
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Śro 15:41, 28 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Venator dostaje 4 obrażenia od Bombowców, strąca 2 myśliwce
Munificenty zadają mu kolejne 6 obrażeń. Venator z komadorem Vissanem rozpada się, a jego szczątki tworzą ładny widok dla mieszkańców planety.
Koniec nieudanego testu. Gra strasznie niezbalansowana. Trzeba poprawić Munificenty, które są za dobre i przemyśleć myśliwce.
Pomysły na poprawienie:
muminy pewnie dostaną 3 ataku na polu i 1 w pole obok, prócz tego niektóre okręty promień ściągający, aby nie można im było uciekać
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Ragnus dnia Śro 15:42, 28 Kwi 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Vissan
Baron // Komandor WFR
Dołączył: 18 Sty 2006
Posty: 1192
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Rahab, miejsce o 100% stężeniu niekanoniczności (teraz już tylko 50%)
|
Wysłany: Śro 20:54, 28 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Obserwacje:
Początkowo obawialiśmy się, że strategia swarmu małych okrętów pozostawi przeciwnika bez szans na obronę. W tym przypadku przeuberowane okazało się połączenie munificentów z LH lotniskowcami.
Obrażenia 2 na dystans to zdecydowanie za dużo. Zresztą przy cenie Munificenta 4 obrażenia na ten sam hex to i tak sporo.
Planowałem początkowo zniszczyć jednego LH zanim skończy wypuszczać myśliwce, jednak przy takim rozstawieniu nie było na to szans.
Następnie zdecydowana przewaga myśliwców sprawiła że niewiele mogłem już zrobić
Sugestia - zasady myśliwców do wymiany. Należy przeprowadzić test bez myśliwców w celu ustalenia czy ogólny balans walki okrętów jest ok. Potem opracować nowe zasady myśliwców, gdyż obecnie działają one jak jednorazowego użytku pociski kierowane. Przewaga 1 lub 2 jednostek myśliwców praktycznie zawsze decyduje o wygranej. Dodatkowo - zdecydowanie bardziej opłacalne jest ładowanie do hangarów myśliwców niż bombowców.
Podsumowując w tej konfiguracji najwięcej co mogłem zrobić to strącić jednego munificenta gdybym od razu wysłał wszystkie maraudery na pole z munificentami.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Vissan dnia Śro 20:55, 28 Kwi 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Ragnus
Rebel Scum
Dołączył: 24 Gru 2005
Posty: 1339
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Śro 22:20, 28 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Koszt jednostki to:
żywotność+siła ataku+1/2*pojemność hangarów.
Jeśli jednostka ma podwójny atak to do kosztu liczymy atak*2+1
jesli ma burtowy atak to do kosztu liczymy atak*2-1
Stąd takie ceny, ceny nie uwzględaniają specjalnych zdolności - artyleria, przechwytywania obrażeń. Cięko je był mi wycenić, ale na pewno mumin spada do ataku 3 i z daleka na 1 zostając przy koszcie 10. Zobaczymy jak teraz będzie sobie radził (ale teraz skład 2xcarrack +2xCR-90 rozwala 3 muminy).
Pytanie czy dawać więcej taktyki podczas walki na heksie (jakieś manewry zwiększające w danej turze przy danej strategii jakiś parametr, możliwości ucieczki w ogniu) czy zostawić grę na poziomie strategicznym.
Czy zwiększać koszt myśliwców z 1/2 do 1? Wtedy Lh będzie kosztował 20 zamiast 15, ale Venator zamiast 22 -> 27. To nie jest dobry pomysł.
Trzeba dać bonusy myśliwcom w obronie, albo uskutecznić plot. Oczywiste jest, że mając dużo więcej myśliwców zdobywa się kontrolę nad przestrzenią, ale jak zrobić by bała możliwość niwelacji tej przy różnych zachowawczych technikach>
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
|
|